پارسا نهال سبز كوچكمپارسا نهال سبز كوچكم، تا این لحظه: 15 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره
و پرهام فرشته خوبيهاو پرهام فرشته خوبيها، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 14 روز سن داره

فرشته های آسمانی من

تمرین برای کارآفرینی کودکان

1396/4/29 11:13
نویسنده : فهیمه
444 بازدید
اشتراک گذاری

دیروز طبق صحبت با دوستان در گروه «کتاب خوب برای کودکان »در خصوص کارآفرینی بچه ها، قرار شد بیشتر بنویسم درباره ش.

قصه ی کارآفرینی کودکان حرف چندان نویی نیست اما در کشور ما تقریبا مختص کودکان نیازمند یا کودکان کار می شود.
ولی چه خوبست از کودکی به فرزندان مان با روش های اصولی بیاموزیم که برای کسب درآمد می بایست فکر کنند ،خلاقیت به خرج دهند و تولید کنند و ماحصل فکر و دست شان را چگونه خرج کنند.
البته من خودم در زمینه مدیریت مالی ضعیف هستم.ولی به مدد این دوره تابستانی رشاد به این سمت و سو حرکت کردیم و تجاربی هم داشته اند پسرانم.

در کلاس های تابستانی شان آموختند محصولاتی تولید کنند اعم از خوراک ماکارونی ، ماست ، دوغ ، گلدان ، قلمه زدن گیاهان و ...
و در هر کلاس بچه ها تا حدودی می آموزند هزینه تمام شده محصول شان را محاسبه کنند و قیمت برای فروش بگذارند و بازاریابی کنند و بفروشند کالای شان را.
در ایستگاه تغذیه گفتم که پارسا ماکارونی فروخت.همینطور ماست و دوغ تولیدی اش را.
دو هفته پیش در یک فروشگاه ربات ، یک بسته ربات ویژه دیده بود که دلش میخواست داشته باشد و من گفتم نمی خریم چون درمورد رباتیک وسیله زیاد داری.بعد تصمیم گرفت خودش کسب درآمد کند و با پولش این بسته را بخرد.
و حالا پول لازمه برای خرید این بسته را بدست آورده است.
بهتر است برای شروع کودک انگیزه ای داشته باشد تا پیگیر باشد.

کودک شما می تواند چیزی بسازد یا شیرینی یا کیک یا غذایی بپزد با نظارت شما البته ، یا نقاشی بکشد بعد برای محاسبه قیمت درباره اش صحبت کنید و قیمت بگذارید و بعد از نزدیکان شروع کند برای فروش محصولاتش.
بعد مرحله خرج کردن پولش است که جنبه های مختلف دارد اعم از
خرج کردن برای خودش
خرج کردن برای خود و دیگران
پس انداز کردن
بخشیدن بخشی از پولش به کودکان نیازمند
سرمایه گذاری کردن برای تولید محصولات بعدی
و ....
و البته می تواند قبل از تولید ، سفارش بگیرد تا برای فروش راحت تر باشد.
پارسا که محصولاتی تولید کرد و فروخت، پرهام هم گفت منم دلم میخواد چیزی بفروشم و پول داشته باشم بهش گفتم تو میتونی نقاشی بکشی و بفروشی.اول از خاله ها و مامانی و آقا جون سفارش گرفت بعد شروع به نقاشی کرد.
خیلی کم و گاهی در رنگ کردن کمکش کردم ولی نقاشی های قشنگی کشید به قول خودش با کیفیت هست کارش
 


مسجد النبی سفارش آقا جون

 

 


مسجد جمکران سفارش خاله فریده

 

 

 

 


زنبورها و گل ها سفارش خاله فرشته.


درخت آلبالو که یک کندو بهش وصل هست.یک زنبور داره تاب میخوره از کندوشون، زنبور ملکه در حال ورزش کردن و دمبل زدن هست، پروانه بالای سرش منتظر تا ملکه کنار بیاد از جلوی گل ، زنبور بعدی در حال خوردن شهد گل و جمع کردن گرده گل.

 

 

 

 


نقاشی خاله فاطمه، خاله در حال خوردن ماهی


دیروز پرهام با بخشی از درآمدش کتاب فلیکس ساعت چنده؟ رو خرید. و قرار هست با بقیه ش یک بسته کوچک لگو ربات بخره.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)