پارسا نهال سبز كوچكمپارسا نهال سبز كوچكم، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 7 روز سن داره
و پرهام فرشته خوبيهاو پرهام فرشته خوبيها، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 3 روز سن داره

فرشته های آسمانی من

دانستنیهای جالب درباره ماهی ها 🐠🐟🐡🐬🦈🐳🐋

1396/5/12 15:30
نویسنده : فهیمه
223 بازدید
اشتراک گذاری

چند موضوع جالب درباره ماهی ها

ماهی آبی Bluefish آبهای گرم اقیانوس اطلس را چرخ گوشت زنده در سواحل دور اقیانوس اطلس ودر مجاورت ایالات متحده آمریکا بیش از یک میلیارد از این ماهی زندگی میکند هر یک از این ماهیها روزانه ۱۰ عدد ماهی میخوردند که در مجموع این ماهیها روزانه رویهم ۱۰ میلیارد از انواع ماهیهای دیگر را میخورند هر ماهی بیش از آنچه که میخورد ماهیهای دیگر را میکشد

● درنده ترین ماهیهای دریائی

ماهی آبی Bluefish آبهای گرم اقیانوس اطلس را چرخ گوشت زنده مینامند. در سواحل دور اقیانوس اطلس ودر مجاورت ایالات متحده آمریکا بیش از یک میلیارد از این ماهی زندگی میکند. هر یک از این ماهیها روزانه ۱۰ عدد ماهی میخوردند که در مجموع این ماهیها روزانه رویهم ۱۰ میلیارد از انواع ماهیهای دیگر را میخورند. هر ماهی بیش از آنچه که میخورد ماهیهای دیگر را میکشد. گاهی گله های آنها ممکن است به گله های ماهی هرینگ (شگ ماهیها) حمله کرده واز آنها فقط تکه های کوچکی برجای بگذارند.ماهیهای بزرگتر که نمیتوانند بوسیله ماهی آبی بلعیده شوند به دو تکه تقسیم شده واکثراً یک تکه آنها در آب شناور میگردد.

در هر سال این ماهیها احتمالاً دو هزار میلیارد از ماهیهای دیگر را از بین میبرند. وزن آنها معمولاً بین ۱ تا ۲ کیلوگرم بوده ولی گاهی تا ۱۴ کیلوگرم ممکن است برسد. طول اکثر آنها حدود ۶۰ سانتیمتر است.

عمیق ترین قسمت دریا که در آنجا بوسیله تورماهی صید شده است

درسال ۱۹۵۱ در جنوب جاوه ودر گودال دریائی سوندا ماهی از عمق ۷۱۲۹ متری صید وبساحل آورده شد.

عمیق ترین نقطه ایکه ماهیان زندگی میکنند

در گودال دریائی پورتوریکو واقع در دریای کارائیب ، ماهیهائی شناخته شده اند که در عمق ۷۹۶۵ زندگی میکنند.
🦈
● بزرگترین ماهی دریائی

بزرگترین ماهی دریائی کوسه نهنگ است که طول آن تا ۱۵ متر یا بیشتر میرسد. کوسه ماهی سفید بزرگ ممکن است تا ۱۲ متر یا بیشتر برسد.

● بزرگترین کوسه آدمخوار

بزرگترین کوسه آدمخوار، کوسه ماهی سفید بزرگ است که طول آن ممکن است تا ۱۲ متر برسد.

بزرگترین ماهی رودخانه ای

ماهی آراپای ما Arapaima که در مناطق استوائی آمریکای جنوبی یافت میشود تا ۲ متروبوزن ۱۱۱کیلوگرم میرسد. گفته میشود که این ماهی تا ۵/۴ متر میرسد. ولی این بیشتر به افسانه شبیه است.

● کوچکترین ماهی

کوچکترین ماهی دنیا نوعی گاو ماهی بنام لوزون Luzon است که در فیلیپین زندگی میکند وطول آن تا ۱۲ میلی متر میرسد.

● پرعمرترین ماهیها

فیل ماهی یا بلوگای دریای خزر تا ۱۲۰ سال عمر میکند ووزن آن از یک تن تجاوز میکند. ماهی آبنوس تا ۵ سال، ماهی کاد تا ۲۰ سال یا بیشتر ونوعی کفشک ماهی بنام په لیس Plaice شصت سال یا بیشتر عمر میکند.

● کم عمرترین ماهیها

در رودخانه های آفریقا وآمریکای جنوبی ۲۶ نوع ماهی زندگی میکنند که عمر آنها به یکسال نمیرسد. این ماهیها در پایان فصل بارندگی وهنگام خشک شدن رودخانه ها میمیرند. قبل از مردن تخمهائی میگذارند که تحمل خشکی را دارند. این تخمها ، هنگام شروع بارندگی به نوزاد تبدیل میگردند. بنابراین سن این ماهیها حتی از یکسال هم کمتر است.

● سریعترین ماهیها

ماهی ملوان که قدرت شنای آن حدود ۱۱۰ کیلومتر در ساعت است سریعترین ماهیهای شناخته شده میباشد.

حداکثر ارتفاع پرش ماهی از آب

مارماهی تارپون میتواند تا ارتفاع ۵ متر ودر قوسی بطول ۹ متر از آب بیرون بجهد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)