پارسا نهال سبز كوچكمپارسا نهال سبز كوچكم، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 15 روز سن داره
و پرهام فرشته خوبيهاو پرهام فرشته خوبيها، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 11 روز سن داره

فرشته های آسمانی من

پارسا و پرهام در حال شطرنج بازی

1395/8/11 13:02
نویسنده : فهیمه
394 بازدید
اشتراک گذاری

پارسا و‌پرهام در مسابقات تمرینی شطرنج

 

پارسا وپرهام در مسابقات تمرینی شطرنجقلب. برای شروع شطرنج چهار سالگی سن بسیار مناسبی ست.امیدوارم همه ی کودکان دنیا فرصت بازی های ارزشمند فکری را داشته باشند.

قلب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

مامان
27 آبان 95 21:57
سلام و خسته نباشید . من یه سوال دارم عزیزم . شما پسرهای گلتون رو از 4 سالگی کلاس شطرنج فرستادید یا از 4 سالگی توی خونه با کتاب شروع کردید . من دخترم 4 سال و 10 میخوام شطرنج رو شروع کنم براش اما نمیدونم باید چکار کنم کلاس ببرم یا کتاب بخرم مخصوص شروع کودکان و خودم توی خونه شروع کنم راهنمایی بفرمایید ممنون .
فهیمه
پاسخ
سلام بانو. من با کتاب در خونه شروع کردم.کتاب آموزش شطرنج برای کودکان ،انتشارات شباهنگ . البته باید خودتون بلد باشید تا حدودی وگرنه صرف کتاب خواندن نمی شود.چون در حال بازی سوالاتی پیش می آید باید جوابش را بدانید.بهترین مربی برای کودک زیر شش سال مادر اوست.اما در صورتی که شطرنج نمی دانید حتما آموزشگاه شطرنج ویژه ی کودک را انتخاب کنید با تحقیق و پژوهش، اگر تصمیم گرفتید در خانه آموزش دهید تدریجی همراه با تشویق باشد.اختیاری نه با اجبار. به کودک بیاموزید حذف مهره اشکالی ندارد مهم کیش و مات شدن شاه است. کودکان در ابتدا از حذف شدن مهره های شان غمگین می شوند صبور باشید و با لطافت برخورد کنید. موفق بمانیم