پارسا نهال سبز كوچكمپارسا نهال سبز كوچكم، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 9 روز سن داره
و پرهام فرشته خوبيهاو پرهام فرشته خوبيها، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 5 روز سن داره

فرشته های آسمانی من

خیاطی برای کودکان

1393/4/17 15:18
نویسنده : فهیمه
1,160 بازدید
اشتراک گذاری

خیاطی کردن و کار با نخ و سوزن در کودکان موجب ایجاد هماهنگی بین دست و چشم کودک شده و این روزها بسیاری از مشاورین کودک برای حل برخی مشکلات حسی و حرکتی کودکان از این گونه فعالیت ها استفاده میکنند. برای کودکانی که در زمینه ی املانویسی مشکل دارند هم این فعالیت توصیه می گردد . 

در ادامه این پست ایده ای برای کار کردن برای کودکانی که به نخ و سوزن و خیاطی کردن علاقمندند ارائه گردیده است.

در آخر تابلوهایی نخ دوز کودکان را به دیوار اتاق بیاویزید تا حس اعتماد به نفس را در کودک تقویت کنید .

  کار با نخ و سوزن کودکان

  کودکان مخصوصا دختربچه ها به کار کردن با نخ و سوزن خیلی علاقمندند . 

روش کار :  ابتدا از ظروف یکبار مصرف یونولیتی دورریختنی برای این کار ساتفاده کنید . ظرفهای نگهدارنده ی غذا برای این فعالیت مناسبند . درب ظرف ها را با قیچی از ظرف جدا کنید و پس از شست و شو آن را به کودکان بسپارید .  برای رعایت نکات ایمنی کار کردن با سوزن نکاتی را به کودکان گوشزد کنید . 

نکاتی مانند : نوک تیز سوزن برای انگشتان یا هر جای دیگر بدن ضرر دارد و باعث آسیب دیدن می شود . از انداختن و پرت کردن سوزن در محیط خودداری کند و همیشه سوزن را در یک محل امن نگهداری کند . از سوزن به عنوان وسیله ای برای تهدید دیگران استفاده نکند .  اگر به سوزن های پلاستیکی دسترسی ندارید از سوزن های درشت برای این کار استفاده کنید .

نخ کاموا یا کوبلن برای فعالیت خیاطی کودکان در سنین پایین مناسب تر است .  

برای کودکان زیر پنج سال بهتر است از قبل ، نقاشی ای را که قصد دوخت و دوز آن را دارید روی درب ظرف یکبار مصرف مشخص کنید . بهتر است از نقاشی هایی استفاده شود که کودکان با میل بیشتری به فعالیت در این زمینه بپردازند . 

پسندها (2)

نظرات (0)