پارسا نهال سبز كوچكمپارسا نهال سبز كوچكم، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 12 روز سن داره
و پرهام فرشته خوبيهاو پرهام فرشته خوبيها، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 8 روز سن داره

فرشته های آسمانی من

پارسا و شاهنامه های دبستانک

1396/11/28 8:12
نویسنده : فهیمه
571 بازدید
اشتراک گذاری


#شاهنامه های دبستانک



صفحه اخر هر کتاب شاهنامه

خوب من چند وقت هست تصمیم گرفتم یه کم از شاهنامه های دبستانک بگم.
و تاثیر عمیقش و تفکری که پشت این کتابها نهفته ست.
ولی تا به امروز میسر نشده بود.
امیدوارم فرصتی مهیا شود و توضیح کامل تر و جامع تری بتوانم خدمت تان ارایه دهم.

شاهنامه های دبستانک بی تصویر است البته نه بدون تصویرگری.
یعنی اینکه تصویری از شخصیتهای شاهنامه ندارد و همین باعث تقویت #خلاقیت ، #تخیل و #تفکر بیشتر می شود.
بعضی ها میگویند شاهنامه به خاطر جنگ و خونریزی هایش مناسب سن کم نیست. یک علت دیگر که شاهنامه ی دبستانک برای سن دبستان مناسب است همین است که از تصاویر جنگ و خونریزی و خشونت خبری نیست.
واژه ها با دقت و تحلیل انتخاب شده اند طوریکه هر دانش آموزی با توجه به پایه ی تحصیلی اش درک درستی از متن دارد،واژه های جدیدی هم یافت می شود برای اعتلای سواد خواندنش که در پاورقی توضیح آنها هست.

#شاهنامه #دبستانک #خلاقیت #تخیل #تفکر #تصویرپردازی ذهنی
چند روز پیش مهستای عزیز برای من درباره درسی از شاهنامه و بررسی شخصیتهای در تصویر سوال کرد که هر کدام را می شناسم یا نه.
گفتم من که نه چندان ، اما یک شاهنامه خوان داریم که از او می پرسم .
وقتی به پارسا یی نشان دادم که شاهنامه های بدون تصویر دبستانک را خوانده است تقریبا همه شخصیتها را شناخت و درباره شان صحبت می کرد، حتی می گفت مامان کیکاووس باید جوانتر باشد نه اینقدر پیر.
یا امروز داشت معنای کلمات درس ایران عزیز را می.نوشت میگفت مامان من معنی کلمه نهراسیم را از شاهنامه هایم می دانم در پاورقی اش توضیح داده بود
وقتی دبستانک عزیز لطف کرد و یک سری شاهنامه های تصویری اش را چاپ دیجیتال برای تولد پارسا ارسال کرد که البته تصویرگری هایش پرمعنا و پرمغز است و هر صفحه اش جای بررسی و گفتگو دارد به من گفت مامان وقتی کتابهای بدون تصویرشان را می خواندم شخصیتها را انطور که دوست میداشتم شان تصور میکردم در ذهنم.
و اینکار لذتم را بیشتر میکرد.
اگرچه این تصاویر را گاهی درک نمیکنم و دلم میخواهد با هم درباره شان صحبت کنیم.
بلکه کنجکاوانه تحلیل میکند شخصتیها را.
حالا من عکس میگذارم از شاهنامه های دبستانک و با افتخار میگویم بسیار ارزشمند هستند ،
پرمحتوا ، بررسی شده برای هر رده سنی ، شاهنامه بدون خشونت و پندآموز با داستان های کهن


پشت جلد هر شاهنامه

ما قدردان دبستانکی هایمان هستیم
سی جلد برای شش پایه تحصیلی دبستان
پارسا البته که بسیار کتابخوان است ولی میخواهم بگویم با کتابهای دبستانک بسیار لذت می برد از شاهنامه خوانی و.یکبار هم ندیدم بازی های جنگی بکند بعد خواندن شان.
شماره تماس برای مشاوره و خرید مجموعه ارزشمند شاهنامه های دبستانک:
+98 903 189 7826
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)