پارسا نهال سبز كوچكمپارسا نهال سبز كوچكم، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 8 روز سن داره
و پرهام فرشته خوبيهاو پرهام فرشته خوبيها، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 4 روز سن داره

فرشته های آسمانی من

با پارسا در +خلاقیت

1392/7/12 23:58
نویسنده : فهیمه
1,130 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان 

دیروز با پسرم به موسسه  +خلاقیت رفته بودیم .محیط بسیار گرم و دوستانه بود و البته زیبا و اموزشی .علاوه بر کلاسهای لگوی اموزشی که برای همه سنین از 4 ساله تا 16 ساله به ترتیب سن و ترم برگزار می شد. نمایندگی فروش بسته های شهر ریاضی را هم به عهده داشتند.

- ( دوره pre school ) کلاسهای 4 تا 6 ساله ها 

- ( دوره basic )  اول دبستان

- ( دوره M.s ) دوم دبستان

 ( دوره ESM ) سوم دبستان

و ...

بقیه دوره ها را می توانید در سایت لگوی اموزشی ببینید.

پسر خلاق من 

پارساي خلاق

پارسا برای اشنایی با فضای کلاس زمانی را در مکان کلاس همراه با مربی سپری کرد و بسیار لذت برد.نحوه ی اموزش به اینگونه است که لگوهای اموزشی را در اختیار کودکان قرار میدهند مربی شروع می کند به گفتن یک داستان و شخصیت اصلی داستان با یک مشکل مواجه می شود بعد داستان متوقف می شود و مربی از کودکان می خواهد تا با لگو ها ابزاری بسازند که به شخصیت داستانی کمک کنند تا مشکلش را حل کند.

اینگونه کودکان می اموزند که چگونه مشکلاتشان را حل کنند و هم می اموزند که هر کس از راه متفاوتی می تواند مشکلش را برطرف کند.

به نظرم می اید کودکانی که این دوره ها را سپری میکنند مدیریت بحران و نحوه عملکرد مطلوب را برای رویارویی با مشکلات  به بهترین نحو می اموزند.امیدوارم که پارسا بتواند بهترین بهره را از محیط برگیرد.

 

پارسا در حال ساختن باغ وحش

ش

 

و این هم باغ وحش پسرم با لگو

3

 

و این هم یک تمساح زیبا

ض

بودن در مکان موسسه هم برای پارسا و هم برای من لذت بخش بود.

 

 

 

کلیه کلاس های اموزشی لگو ، بر اساس مراحل زیر برگزار می گردد:

 1.      مرحله ارتباط ( connect ): در آغاز هر بحث اولين مرحله‌اي كه مربي بايد آن را به دقت اجرا كند ، مرحله ارتباط مي‌باشد . به اين ترتيب كه مربي با طرح سؤالاتي پيوندي ميان موضوع مورد بحث با يك دانسته قبلي در ذهن دانش‌آموزان ايجاد كند، چرا كه آموزش زماني به حد ايده آل خود مي‌رسد كه دانش‌آموزان بتوانند يك تجربه جديد را به يك دانسته قديمي در ذهنشان ارتباط بدهند .

   2.      مرحله ساخت ( construct ): در اين مرحله دانش آموزان بايد بتوانند با توجه به مطلب ارائه شده و نياز كلاس ، مدل هاي فيزيکي را كه در دنياي اطراف خود مي بينند، بسازند.اين مرحله بايد پله پله در يک فضاي کنترل شده طي شود تا بتوان مراحل ساخت را در ذهن دانش آموزان حک نمود .

   3.      مرحله تحليل و بررسي ( contemplate ): در اين مرحله ساخته‌های دانش‌آموزان توسط خودشان و با نظارت مربي مورد تحليل و بررسي قرار مي‌گيرد و فهم بچه‌ها درباره عوامل مختلف ساخته شده توسط خود آنها عميق تر خواهد شد در ضمن ساخته‌های دانش‌آموزان بايد مورد مقايسه قرار گيرد و نقاط قوت و ضعف هريك مشخص و پررنگ شود.

   4.      مرحله ادامه ( continue ): پس از مرحله تحليل و بررسي شوق براي دانستن بيشتر به صورت طبيعي در دانش آموزان وجود دارد . در اين مرحله مربي با جريان دادن به اين انگيزه و طرح سؤالات و ايجاد چالش های جديد دانش آموزان را براي مرحله بعدی در جلسه آينده آماده مي‌نمايد 

 

در این روش تواناییایی که آنان درآینده به آن نیاز دارند، رشد می کند. آینده ای که در آن انگیزه، نیروی ابتکار، نوآوری و کار گروهی از جمله عوامل کلیدی می باشد.
حوزه های مهارتی و نگرشی که لگوی آموزشی ادعای تأثیر گذاری در آنها را دارد به پنج قسمت تقسیم می شود:


1. هماهنگ کردن اعضای بدن برای انجام یک فعالیت (مهارت های دستی)
2. شکل گیری شخصیت
3. خودباوری (با تأکید بر خلاقیت)
4. گسترش ارتباطات اجتماعی
5. ایجاد آگاهی از دنیای اطراف

 

سعی میکنم باز هم برایتان در این باره بنویسم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)