پارسا نهال سبز كوچكمپارسا نهال سبز كوچكم، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 12 روز سن داره
و پرهام فرشته خوبيهاو پرهام فرشته خوبيها، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 8 روز سن داره

فرشته های آسمانی من

اشنايي كودك با دندانپزشكي

1393/5/30 14:48
نویسنده : فهیمه
952 بازدید
اشتراک گذاری

سايت دندانپزشكي

 

سلام دوستان.اين مطالب رو ميذارم اميدوارم راهنماي خوبي باشند براي شما هم .متاسفانه پارسا چند وقتي هست كه دچار درد در ناحيه دندان شده و يك دندونش كمي پوسيدگي داره.براي اشنايي مفيد با دندانپزشكي از سايت بالا چند تا فيلم جالب دانلود كردم كه موثر بود و توضيحاتي كه در ادامه ميخونيد.

 

اولین مراجعه هر کودک به دندانپزشک از اهمیت بسیاری برخوردار است.اگر این مراجعات به خوبی پیش برود وبین دندانپزشک و کودک رابطه ای دوستانه برقرار گردد اثرات آن تا بزرگسالی برای کودک باقی خواهد ماند و تجربه ای لذت بخش برای وی خواهد شد .از طرفی اگر این رابطه به خوبی برقرار نشود و کودک دچار اضطراب و ترس شود جبران آن کاری سخت و دشوار خواهد بود و ممکن است اثرات آن تا آخر عمر با وی باقی بماند.از این رو به والدین توصیه می گردد در این زمینه به نکات زیر توجه نمایند:  انتخاب دندانپزشک مناسب که حوصله . وقت کافی برای کار کردن با کودک را داشته باشد.دندانپزشکی را انتخاب کنید که خودتان شخصا" به وی اعتماد کامل دارید.  قبل از مراجعه به دندانپزشک باید با بیان قصه های مثبت و الهام بخش ،انگیزه مثبتی در کودک برای این کار ایجاد کرد.  از بیان نکات فنی و پزشکی مشکل برای کودک خوددار کنید کودک مفهوم نکاتی ماند عفونت،پوسیدگی ، کشیدن و ... را نمی داند و بیان چنین نکاتی غیر از اضطراب برای کودک فایده ای ندارد.فقط کافی است به کودک گفته شود که برای زیبا کردن و خوشبو کردن دهان لازم است دندانپزشک دهان وی را ببیند.ذکر نکات فنی را به دندانپزشک و کادر مطب بسپارید.  به کودک قول جایزه یا هر چیز دیگری را برای مراجعه به دندانپزشک ندهید .همین نوع قو ل ها باعث می شود کودک این مراجعات را آزار دهنده بداند.کودک می داند هیچ گاه شما برای رفتن به جائی لذت بخش مثل پارک بازی به او چنین قولی نمی دهید.  پدر و مادری که خود مضطرب باشد بی شک این اضطراب را به کودک منتقل می کند .هیچ گاه مسائل پزشکی و دندانپزشکی خود را جلوی کودک بیان نکنید  هیچ گاه روش برخورد با کودک خود را به دندانپزشک یاد ندهید .هر دندانپزشکی می داند که چگونه بایدبا کودکان رفتار کند و بیان شما فقط باعث ناراحتی دندانپزشک واضطراب کودکتان می شود.همیشه همان گونه رفتار کنید که دندانپزشک از شما می خواهد اگر از شما بخواهد که کودک را در هنگامم معاینه همراهی کنیداین کار را انجام دهید در غیر این صورت در اتاق انتظار منتظر باشید.

 

 

در صورتی که می خواهید مسئله ای را در ارتباط با نحوه درمان ویا مسائل پزشکی و دندانپزشکی کودک با دندانپزشک در میان بگذارید ،به طور خصوصی با دندانپزشک صحبت کنید نه جلوی کودک. 

نقاشی به کودکان در برقراری ارتباط با یک محیط کمک زیادی می کند از کودک بخواهید هنگام مراجعه به دندانپزشک حواس خود را خوب جمع کند و پس از رفتن به منزل مطب دندانپزشکی را نقاشی کند.هم چنین می توانید از وی بخواهید راجع به مسواک زدن و یا خمیر دندان و ... نیز نقاشی بکشد. 

می توانید با کودک خود دکتر بازی کنید و دهان عروسک های وی را معاینه نمائید .در حین بازی بسیاری از نکات مثبت را می توان به کودک آموخت. 

انتخاب مراحل درمان را به دندانپزشک بسپارید اصولا" بهتر است ابتدا در جلسات اول درمان هائی برای کودک انجام شود که درد و ناراحتی ندارند این درمان ها ممکن است فقط یک بروشاژ ساده دندان ها یا فلورایدتراپی باشد.

 نوشته شده توسط دکترسیدحسین رجالي

|

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)