پارسا نهال سبز كوچكمپارسا نهال سبز كوچكم، تا این لحظه: 15 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره
و پرهام فرشته خوبيهاو پرهام فرشته خوبيها، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 14 روز سن داره

فرشته های آسمانی من

من دنيا را دوست دارم

1393/2/10 16:51
نویسنده : فهیمه
505 بازدید
اشتراک گذاری
سلام دوستان همراه سه شنبه هفته پيش ،دوم ارديبهشت ،22 آوريل روز مادر زمين بود.من و دوستان عزيزي به همراه كودكانشون به پارك ملت رفتيم.آبان ماه سال نود و دو براي پارسا كتاب هاي سبزي با عنوان روز زمين پاك و من دنيا را دوست دارم ،تهيه كرده بودم و خيلي هم مفيد بودند.با كمك گرفتن از اين كتابها برنامه اي براي كودكان اماده كرديم.كه در زير براتون ميارم.خوشبختانه بچه ها خيلي همكاري كردند و زمان خوبي رو با هم گذرونديم.اميدوارم كه قهرمانان سبزمون هميشه مراقب زمين دوست داشتني شون باشند. و اما برنامه از اين قرار بود؛ -خواندن كتاب روز زمين پاك و توضيح بيشتر مضامين براي كودكان. - درست كردن كاردستي از وسائل دور ريختني - اب بازي و استفاده بهينه از اب - استفاده بهينه انرژي مثل خاموش كردن لامپ وقتي از اتاقشون بيرون ميان.يا باز نگذاشتن زياد در يخچال -خوردن ساندويچ عصرونه كه مامان ها زحمت كشيده بودن و توي كاغذ پيچيده بودند به جاي استفاده از نايلون فريزر .ميدونيد دوستان، نايلون هايي كه ما خيلي راحت و به وفور استفاده ميكنيم از 200تا 500سال! طول ميكشه جذب طبيعت بشوند.و اين يعني فاجعه... از مامان ها و كودكان خواستم كه از اين به بعد يك كيف پارچه اي همراه داشته باشند تا خريدشون رو توي اون بذارند و نايلون نگيرند. - اموزش مراقبت از گياهان - بازي با ماسه - اوريگامي با كاغذ هاي بازيافتي - خواندن كتاب من دنيا را دوست دارم. و در اخر هم يك گواهينامه سبز به قهرمانان سبزمون داديم كه قول دادند هميشه سبز باشند و مهربان با زمين و موجودات و گياهان. - اهداي گواهينامه قهرمان سبز به كودكان  متاسفانه عكس ها اپلود نميشود.سعي ميكنم در اولين فرصت بگذارمشون. اگر فرصت كردين حتما يه سر به سايت نهال كودكي بزنيد.دوست بسيارعزيزم الهه ي مهربان مطالب بسيار جالب راجع به زمين گذاشته.حتما بخوانيد.سايت nahaal.com موضوع زمين و همه خوبيهايش. .عزيزان بياييد به كودكانمون ياد بدهيم كه چگونه با زمين مهربان باشند.سپاس
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

نیایش کوچولو
10 اردیبهشت 93 2:34
آرزوی قشنگی ست؛ داشتن ردپای تو کنار ردپای من بر دشت سپید پوشیده شده از برف؛ هنوز اما نه برف آمده و نه تو.... ممنون میشم به منم سر بزنین مطالبتونم باحاله وزیباست .با تبادل لینک هم موافقم. www.niyayesh-1.blogfa.com
فهیمه
پاسخ
ممنون نيايش عزيز,حتما ميام پيشت.
شهرزاد مامان آریابد
10 اردیبهشت 93 12:29
آفرین به مامانای با حوصله و صبور.و این همه مهربونی که تو وجودشون دارن.
فهیمه
پاسخ
ممنون شهرزاد عزيز.جاي همه شماها با كودكان گلتون خالي بود.سعي ميكنم عكسهاش رو بذارم.بازم ممنون از محبتهاي شما.