پارسا نهال سبز كوچكمپارسا نهال سبز كوچكم، تا این لحظه: 15 سال و 4 ماه و 9 روز سن داره
و پرهام فرشته خوبيهاو پرهام فرشته خوبيها، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 5 روز سن داره

فرشته های آسمانی من

عمر عقاب

1392/12/5 20:25
نویسنده : فهیمه
524 بازدید
اشتراک گذاری

به خاطر علاقه ي زياد پارسا به عقابها ،يك تحقيق در موردشون انجام داديم كه بسيار جالب بود و اين مطلب زير به نظرم بسيار جالب اومد و فكر كردم خوندنش براي شما هم خالي از لطف نباشه.

 

عمر عقاب از همه پرندگان نوع خود درازتر است عقاب می تواند تا 70 سال زندگی کند. ولی برای اینکه به این سن برسد باید تصمیم دشواری بگیرد. زمانی که عقاب به 40 سالگی می رسد: چنگال های بلند و انعطاف پذیرش دیگر نمی توانند طعمه را گرفته را نگاه دارند. نوک بلندو تیزش خمیده و کند می شود شهبال های کهن سالش بر اثر کلفت شدن پرها به سینه اش می چسببند و پرواز برای عقاب دشوار می گردد.  در این هنگام عقاب تنها دو گزینه در پیش روی دارد. یاباید بمیرد و یا آن که فرایند دردناکی را که 150 روز به درازا می کشد پذیرا گردد. برای گذرانیدن این فرایند عقاب باید به نوک کوهی که در آنجا آشیانه دارد پرواز کند. در آنجا عقاب نوکش را آن قدر به سنگ می کوبد تا نوکش از جای کنده شود. پس از کنده شدن نوکش ٬ عقاب باید صبر کند تا نوک تازه ای در جای نوک کهنه رشد کند ٬ سپس باید چنگال 4 پیش را از جای برکند. زمانی که به جای چنگال های کنده شده ٬ چنگال های تازه ای در آیند ٬ آن وقت عقابل شروع به کندن همه پرهای قدیمی اش می کند. سرانجام ٬ پس از 5 ماه عقاب پروازی را که تولد دوباره نام دارد آغاز کرده ... و 30 سال دیگر زندگی می کند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

شهرزاد
6 اسفند 92 1:44
چقدر جالب بود به خاطره وجود بچه ها تا امروز چقدر به دانشمون اضافه شده اتفاقا تکالیف یکی از بچه های فامیل تحقیقی در مورد پرنده ها بود که قرار بود با کمک هم انجامش بدیم خیلی به دردمون خورد ,سپاسگزارم
فهیمه
پاسخ
دقيقا همينطوره.
سوده
6 اسفند 92 13:39
آفرین به شما مادر خوب و پسرای گلتون . خیلی خوبه که به علایق فرزندتون توجه دارید
فهیمه
پاسخ
ممنون عزيز.به پارسا اموختم كه وقتي پرسشي داره دنبال جوابش باشه.
سوده
6 اسفند 92 21:18
تقریبا وبتون رو مطالعه کردم . البته مدت کمیه با وبتون آشنا شدم . مطالبتون خیلی جالب و خوندنیه . دنبال مطلبی راجب به خواندن زود هنگام ندیدم در صورتی که در بیشتر وبلاگها صحبت از این موضوع است و بیشتر مادران با تفکر درست ، این کار رو زیاد قبول ندارن . البته بگم مادری که برای بچش از 4 سالگی شروع کرده میگه بهترین سن از 4 ساله یا مادری که از 5 سالگی شروع کرده همچنین و ... . اما میخوام نظرتون رو راجب به این موضوع بدونم . من دخترم از یک سالگی شروع به خوندن کرد و بدون تعریف بگم فوق العاده هم بود مثلا در 14 ماهگی کلمات رو بهم نشون میداد در مجموعه یی از کلمات دقیقا همون کلمه یی رو که میگفتم برام میاورد و در 16 ماهگی حدود 50 کلمه میخوند زود به حرف اومد و تا جایی که میتونست کلماتی که براش مینوشتم رو به زبون آورد اسم تمام فامیل نزدیک رو بلد بود بخونه و ... زیاد سرتون رو درد نیارم خلاصه بعدا فهمیدم این کار اشتباه بوده و نباید بهش آموزش خوندن داد البته این کار محدود شد به کلمات کتاباش . براش میخوندم و یاد میگرفت خیلی از کلمات مثل سلام ، دوست ، کتی ، حروفی مثل و ، به ، عباراتی مثل به نام خدا ، و ... رو از توی کتاباش یاد گرفت . الان برام جملاتی مثل " نیکا سلام میکند " " من خوشحال هستم " " خدا بزرگ است " و ... رو راحت میخونه الان دخترم دقیقا 25 ماهشه . به نظرتون ادامه دادن کلمات و جملات از روی کتاباش روش درستیه ؟ البته میدونم بچه کلمات و جملات رو حفظ میکنه اما دخترم خیلی در این کار استعداد داره .احساس میکنم خیلی نوشته ها و نقاشی ها خوب توی ذهنش نقش میبنده مثلا من پرچم 100 تا کشور رو از روی کشیدن پرچم ها رو کاغذ بهش یاد دادم . باور کنید حمل برخودستایی نیست اما میخوام نظرتون رو بدونم آیا این کارام درسته ادامه بدم ؟ یا خوندن و حفظ کردن متوقف بشه ؟ ببخشید اگه طولانی شد .
فهیمه
پاسخ
سلام سوده عزيز،خوشحالم كه مطالب مفيد بودند براتون.اما در مورد اين سوالت حتما يه پست ميگذارم به زودي.چون جوابش مفصله و در اين بخش نميگنجه.پيروز و سربلند باشيد.
سوده
7 اسفند 92 9:06
سلام عزیزم . ممنون که به وبم سر زدید . بله من وبم بعضی از مطالب قفل داره و این بنا به اعتقادی که دارم است . چون ممکنه پیشرفت بچه ی من یا هر بچه دیگری که مادرش اون رو با سرافرازی در وبلاگش مینویسه باعث بشه بقیه فکر کنن اون مادر در پی نابغه پروریه . یا داره خودستایی میکنه . به همین دلیل قفل گذاشتم . من بعد از اینکه نوشته ی خودم رو براتون فرستادم پشیمون شدم . چون دقیقا کاری رو کردم که همیشه ازش دوری کردم و این کارم باعث شد شما سوال من رو حمل بر خودستایی من بذارید . من فرزندنابغه ندارم و هدفم این نیست . همیشه شاد بودن کودکم رو به هرچیزی ترجیح دادم . امیدوارم من رو با این سوال اشتباهی که ازتون کردم ببخشید . امیدوارم مادرای دیگه این فکر رو نکنن .من همچنان خواننده ی وبلاگتون خواهم بود . مطالب عالی هستن .
فهیمه
پاسخ
سلام سوده جان.عزيزم اگر فكر ميكني دختر گلت دوست داره خوندن رو.خوبه كه باهاش كار كني اما به نظر من خوبه كه از روش اصولي مثلا شيچيدا و يا گلن دومن اين كار رو انجام بدين تا نيمكره راست مغز كودك دلبندتان فعال شود نه اين كه لغت از حفظ كند.من با هر نوع فعاليتي كه منجر به فعال شدن نيمكره راست ميشود موافقم تقريبا.البته به غير از فعاليت هاي كه مربوط به پيشگويي اينده ميشه.در صورتي كه با بازي و شادي همراه باشه و با اشتياق و تمايل كودك نه به اجبار.و ممنونم از تو بابت پيوندهاي خوبي كه در وبلاگت گذاشته بودي.پيروز و بهروز باشيد.
مامان یسنا
16 اسفند 92 2:23
مطلب جالبی بود